از دغدغه های هر فردی برای شروع یک کسب و کار جدید این است که برای شروع به چقدر سرمایه اولیه احتیاج داریم این در حالی است که در کشور های تورمی مثل ایران این سرمایه اولیه روز افزون رو به افزایش است ما در تلاشیم در این مقاله مختصرا جواب این سوال را بدهیم که سرمایه اولیه برای کفش فروشی چقدر است؟
برای پیدا کردن مقدار سرمایه اولیه برای هر کسب کاری در ابتدای کار باید هزینه ها شناسایی شود.
هزینه های راه اندازی شغل کفش فروشی چیست؟
1_عمده هزینه برای خرید و یا اجاره یک مغازه است: که متناسب با موقعیت جغرافیایی و خیابان اصلی و فرعی در هر شهر متفاوت است.
2_خرید اجناس اولیه در جایگاه بعدی قرار دارد که متناسب با تعداد مدلی که شما بخواهید در مغازه قرار دهید متفاوت است چرا که برای خرید کفش داخل هر کارتن فقط از یک مدل و یک رنگ کفش وجود دارد و برای تنوع بالا شما باید تعداد کارتن بیشتری تهیه کنید.
3_هزینه دکور و طراحی فروشگاه از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. چرا که داشتن یک فروشگاه زیبا و شکیل احتمالا فروش را بالا میبرد.
4_هزینه های جاری ماهیانه فروشگاه اعم از قبض های برق، آب، حقوق پرسنل ،مالیات و اجاره از مواردی است که باید به آن توجه کرد.
چگونه کفش فروشی بزنیم
بعد از بدست آوردن هزینه هایی که در موارد یک تا چهار به آن اشاره شد باید به اصول اولیه فروش یک کفش تخصص پیدا کنیم مواردی مثل جنس انواع زیره و رویه یا سایز بندی کتانی های اسپرت زنانه و مردانه سایز بندی کتانی بچه گانه که بهترین روش برای یادگیری موارد فوق کار کردن در یک فروشگاه کفش کتانی به عنوان نیروی فروشنده است.
بعد از تسلط به نکات گفته شده پیدا کردن یک تولیدی و شرکت پخش از مهمترین نکاتی است که باید مدنظر قرار داد گروه تولیدی تیپاش در سال های اخیر توانسته با استفاده از نیروی جوان و متخصص در راه اندازی حتی تولیدی کفش مجلسی برای افراد مشتاق فراهم کند. کارشناسان با تجربه تیپاش با پیشنهاد دادن مدل های بروز و تنوع بالا بهترین خرید را برای افراد تازه کار فراهم میکنند.
کفش فروشی بهتره یا لباس فروشی
مزایای کفش فروشی:
_حاشیه سود بیشتر (در یک جفت کفش میتواند یک لنگه آن سود باشد این اصطلاحی است که افراد قدیمی درکفش استفاده میکنند)
_فروش راحت تر به دلیل رقابت کمتر (تعداد کفش فروشی از پوشاک کمتر است)
_کفش از نیاز های ضروری است و در هرم نیاز های انسان در جایگاه بالایی است ( مثل پوشاک و غذا و غیره)
معایب کفش در برابر لباس فروشی:
_تنوع سایز و مدل در کفش بیشتر است.
_ حداقل خرید در کفش یک کارتن است به طوریکه لباس را در تعداد کمتر هم می توانیم به عنوان خرید عمده داشته باشیم.
_به فروش نرسیدن برخی از سایز ها و یا پر طرفدار بودن برخی از سایزها که امکان تامین آن را سخت میکند.
(به طور مثال سایز 42 در سایزبندی مردانه از پرفروش ترین سایز های موجود است ولی در هرکارتن 12 جفتی کفش نهایتا 3 جفت سایز 42 موجود باشد)
_فری سایز بودن برخی لباس ها (یعنی یک مدل لباس ممکن است به رنج وسیعی از افراد با سایز های متفاوت اندازه شود)
سرمایه اولیه کفش فروشی و لباس فروشی تقریبا یکسان است.
سود کفش فروشی چقدر است
حاشیه سود کفش میتواند تا 100 درصد هم باشد که این سود متناسب با هزینه اولیه میتواند کمتر یا بیشتر باشد که در این جا فروش اینترنتی به دلیل داشتن هزینه اولیه کمتر میتواند سود بیشتری را برای شما رقم بزند. از طرفی با تبلیغاتی که انجام میدهید میتوانید فروش به مراتب بیشتری را نسبت به فروش سنتی تجربه کنید. داشتن یک سایت فروشگاهی خوب و یا یک پیج اینستاگرامی پر مخاطب میتواند فروش آنلاین را تضمین کند که در این بین بازم تولیدی تیپاش خوش درخشید و با فراهم ساختن بستری برای فروشگاه های آنلاین در قسمت دیدگاه سایت خود امکان دیدن شدن را برای آنها فراهم کرده است.
با تشکر از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید چنانچه تجربه ی همکاری با تولیدی کفش تیپاش دارید خوشحال میشویم در قسمت دیدگاه پذیرای نظر شما باشیم.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.